Sesi Soal Jawab Agama Bersama Ustaz Azhar Idrus

[postlink]http://ustaz-azharidrus.blogspot.com/2012/03/sesi-soal-jawab-agama-bersama-ustaz.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=QdSQPmTRV6kendofvid [starttext] [endtext]

10 comments:

noramilia mohd ramli said...

ustaz,,apakah hukum jka memakai cntact lens yang brwarna??

melor teman mawar said...

salam..ustaz nak tanya sikit..ape hukum saya jika nak buat pembedahan plastik pada bibir saya..bibir saya dahulu kelihatan nipis tetapi setelah saya mengopek sejak saya darjah 5 sehingga tingkatan lima,bibir saya kelihatan besar dan melebar..ape hukumnya ustaz,saya bukan nk ubah ciptaan Allah tp saya nak perbaiki ciptaanNya yang telah rosak akibat kelalain saya..mohon bantuan

kelate said...

Asalamualaikum..saya nak taya ustaz saya suke sgt tabiat melancap dan selalu mengeluarkan onani macam mana nak hentikannya..harap ustaz dapat menolong..

Norlaila Osman said...

Assalamualaikum ustaz... Saya nak tanya apa hukumnya apabila arwah nenek saya semasa hidupnya memberi saya tanah tetapi mengambilnya semula dgn alasan sy tdk menjaganya semasa sakit. Sedangkan saya pernah memberitahunya bhw sy tdk berjanji dpt menjaganya kerana mempunyai komitmen lain. Tetapi sy ada pergi menjenguknya sekali sekala.

rkp master said...

Assalamualaikum ustaz....sy nk tanya 1 soalan ni.....sy pernah bekerja di syarikat cina beberapa tahun dulu....masa tu sy nk minum air....kemudian sy pergi ambil cawan di atas meja dan isi air.......kmudian sy minum air tu....semasa sy mengangkat cawan dan minum air tu sy terbau najis.....sy cari la kt mana najis tu.....rupanya ada pada cawan yg sy buat minum tadi dan terkena pada jari tangan sy........saya pun basuh tangan sy dgn air paip je....tapi masa tu,, ada anjing dekat kawasan tu....biasa la tempat cina tak sah kalau takde anjing...tapi sy xtaw la sama ada itu najis anjing atau pun bkn sebab kucing pun ada juga cuma masa tu yang saya nampak hanya anjing.....sy tidak membasuh dgn air tanah sampai ke hari ini kerana sy anggap itu perbuatan yg tidak di sengajakan dan tidak tahu sama ada najis itu betul2 najis anjing ataupun tidak......tp hati sy tertanya-tanya adakah betul tindakan sy itu.....sampai sekarang sy masih tidak dpt jawapan lagi.....jadi persoalannya sekarang apakah yang harus saya buat sekarang kerana benda nie da lama berlalu....adakah saya perlu membasuh tempat yang terkena itu???lagi satu saya pun dah terlupa jari kanan atau kiri yg terkena najis tu.....sy mohon sangat2 ustaz bagi jawapan pada saya.......terima kasih....... tolong beri jawapan di facebook saya http://facebook.com/nazriv3

arshad othman said...

ustaz, saya pernah dengar CD ustaz mengenai manusia dipadang mahsyar tidak berpakaian kecuali para nabi dan ambia', dan siapa yang mendermakan pakaian semasa hidupnya dia akan ada pakaian dipadang mahsyar nanti bolehkah ustaz berikan hadith tersebut

azrein hasan said...

Assalamualaikum ustaz....betulkah saya dengar kalau main kutu kena kelaur zakat..

noor fazren musa said...

assalamualaikum ustaz saya nak tanya pendapat ustaz betul ke apa yang sy dgr...memilih tarikh perkahwinan pada bulan safar tidak elok...?kerana saya ingin bernikah pada bulan safar...
dan jika betul bulan dalam islam apa yang elok utk kte membuat majlis....

gadis jb said...

assalamualaikum ustaz...saya nak tanye satu soalan ni...dan pandangan ustaz...bekenaan ibu sya...die slalu memarahi saya jikalau sy ad buat kslahan di rumah...dan cra ia marah...bkn dgn pekataan yang elok...jadi disini...saya merasa tertekan dgn perkataan ibu saya...menurut ustaz...bagaimna saya harus hadapi dgn ibu sya yg selalu marah dan memaki sya bukan2...?

Suzana Mat said...

assalammualaikum ustaz. saya suzana dari klang. ingin bertanya apakah hukumnya bekerja di pejabat dipasaraya besar seperti tesco yang memang kita tahu ada menjual arak. Kami bekerja dibahagian sumber manusia yang tiada berkaitan dengan hal ehwal pembelian dan penjualan produk. Kami hanya berurusan tentang hal ehwal pekerja dan pembayaran gaji pekerja... harap ustaz dapat memberi penerangan. wasalam

Post a Comment